روابط عمومی بهترین نمایانگراوضاع داخلی یک نهاد، از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد که رشد سریع فناوری ارتباطی تاثیرعمیقی برکارکرد روابط عمومی‌ها گذاشته است.

روابط عمومی به شکل سنتی با کارکرد ابتدایی خود از جمله امور تبلیغاتی و خبری ساخته می‌شد با حفظ همان مهارت‌ها، امروز جهشی بزرگ به سمت تولید محتوای چند رسانه‌ای در ساختارهای متعدد ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی داشته است که دغدغه جدی فعالان روابط عمومی امروزه نحوه حضور و تولید محتوا در بسترهای جدید ارتباطی است.
تامین منافع و راهبردهای اصلی سازمان‌ها امروزه از طریق ارتباط مستمر و شفاف با مخاطبین و گفتگو شکل می‌گیرد که پیش نیاز این ارتباط حضور در بسترهای ارتباطی و شناخت کارکردهای هر یک از این پلتفرم‌هاست.
روابط‌عمومی الکترونیک فعالیتی است که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، سعی دارد اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی را در رابطه با اهداف سازمان و به ویژه جلب رضایت ذی‌نفعان به حداکثر برساند.
روابط عمومی در عصر ارتباطات و دورانی که اطلاع‌رسانی درهمه‌ی عرصه‌ها پیشتاز است، اهمیت و جایگاه دوچندانی پیدا کرده به گونه‌ای که عنوان گلوگاه تبادل اطلاعات داخل و خارج سازمان است و عامل موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوام‌شان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته هست.
روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است بطوریکه نباید توجیه‌گر سیاست نادرست باشد بلکه باید در پاسخ‌گویی به مردم و در برقراری رابطه با آن‌ها صداقت را اصل قار دهند.